Dönem Maliyetleri ve Ürün Maliyetleri Nasıl Farklı?
Dönem maliyetleri ve ürün
maliyetleri, ürün veya hizmetlerini üretmek ve satmak için uğraşan bir şirket
için iki kategoridir.
Ürün masrafları
Ürün maliyetleri, bir ürünün
üretiminde yer alan doğrudan maliyetlerdir. Örneğin bir üretici Seo hizmeti içeren
ürün maliyetlerine sahip olacaktır:
Direkt işçilik,
İşlenmemiş içerikler,
Üretim malzemeleri
Elektrik gibi üretim tesisine
doğrudan bağlı olan havai yük.
Bir perakendeci için, ürün
maliyetleri bir tedarikçiden satın alınan malzemeleri ve mallarını piyasaya
sürmekle ilgili diğer maliyetleri içerecektir. Kısaca, bir ürünü satın alma
veya üretme sürecinde ortaya çıkan maliyetler, ürün maliyetleri olarak kabul
edilir.
Ürün maliyetleri genellikle
olarak kabul edilir envanter ve olarak anılır
inventoriable maliyetleri bu maliyetler envanter değer için kullanılır
çünkü. Ürünler satıldığında, ürün maliyetleri, gelir tablosunda gösterildiği
gibi satılan malların maliyetinin bir parçası haline gelir.
Dönem Maliyetleri
Dönem maliyetleri, tüm Kurumsal Seo
ürün maliyetlerine dahil
değildir. Dönem maliyetleri doğrudan üretim sürecine bağlı değildir. Genel
gider veya satış, genel ve idari (SG & A) maliyetler dönem maliyetleri
olarak kabul edilir. SG & A şirket ofisi maliyetleri, satış, pazarlama ve
şirket işlerinin genel yönetimini içerir.
Dönem maliyetleri, belirli
bir ürüne veya ürün maliyetleri gibi stok maliyetlerine atanmaz. Bu nedenle
dönem maliyetleri, oluştukları hesap döneminde gider olarak listelenir.
Diğer dönem maliyet örnekleri
arasında pazarlama giderleri, kira (doğrudan bir üretim tesisine bağlı
olmayan), ofis Seo uzmanı ve
dolaylı işgücü sayılabilir . Ayrıca, bir şirketin borcunun faiz gideri bir
dönem maliyeti olarak sınıflandırılır.
Yorumlar
Yorum Gönder