California Başarı Testi nedir?
California Başarı Testi (CAT)
aslında öğrenci ilerlemesini değerlendirmek için ilk olarak 1950'lerde
başlatılan birkaç farklı test türüne atıfta bulunmaktadır. 1990'ların
ortalarından beri, öğrenciler çoğunlukla CAT / 6 denen testin bir versiyonunu
almışlardır ve 2004'ten beri STAR (Standardized Seo
hizmeti and Reporting)
programının bir parçası olarak sadece 3-7. Sınıflar CAT / 6'yı Kaliforniya'da
alırlar. CASHEE veya California lisesi çıkış sınavı da dahil olmak üzere üst
sınıflarda diğer sınavlar vardır .
California Başarı Testi'nin
çoğu formu norm-referanslı testler olarak adlandırılır. Bu, öğrencinin puanının
testi alan bir grup öğrenci ile karşılaştırıldığı anlamına gelir. Bazıları bu
ikinci ölçüyü de içermekle birlikte, yüzdelik puan yerine yüzde yüzdelik bir
değer elde ediyorlar. Örneğin, bir öğrenci 80. yüzdelik dilimdeyken, test
referansı alan gruptaki 100 öğrenciden 80'inden daha iyi puan aldıkları
anlamına gelir. Bahsedildiği gibi, bazı sonuçlar aynı zamanda doğru cevaplanan
soruların yüzdesini de göstermektedir; Bununla birlikte, yüzdelik ölçümü daha
yaygındır.
Testler genellikle belirli
alanlara ayrılır. Örneğin, dil sanatları okuduğunu anlama, yazma kuralları ve
benzerlerini içerebilir. Bunlar, belirli alanlarda zayıflıkların belirlenmesine
yardımcı olur. Benzer şekilde matematik,
cebir, geometri ve hesaplamalar gibi alanlara ayrılabilir.
Okulda oldukça iyi olan
ortalama istihbarat öğrencilerinin çoğu bu testleri oldukça kolay buluyor ve
iyi puan alıyor. Çoğunlukla, testler temel becerileri ölçüyor. Düşük puanlar
bir öğrencinin sınıfta daha fazla yardıma ihtiyacı olduğunu gösterirken, yüksek
olanlar öğrencinin zor durumda kaldığını öne sürebilir. Test puanları
(özellikle yüksek olanlar) ve notları (özellikle düşük olanlar) arasında büyük
bir tutarsızlık öğrenme engellerini işaret edebilir. Öte yandan, test kaygısı
olan çocuklar, mükemmel bir malzeme ustalığına sahip olabilir ve test formunda
tekrar üretemezler.
California Başarı Testi'nin
Kaliforniya'da kullanıldığında yaptığı diğer şey, bir okulun Kaliforniya
tarafından belirlenen standartları karşıladığının belirlenmesidir. Bu Akademik
Performans Endeksi sıralamasını belirlemeye yardımcı olur. Eyalette, okullar
fonların nasıl dağıtıldığına biraz etkisi olan 200-1000 (daha iyi olmak)
arasında bir sıralama alır. Rutin olarak düşük dereceye sahip olan okullar,
uyarılar veya düşük fonlar alabilir veya Kurumsal
Seo öğretim alanlarının geliştirilebileceğini
belirlemeye yardımcı olabilecek müdahaleler olabilir.
Ne yazık ki, yüksek oranda
İngilizce öğrenen veya çok düşük sosyoekonomik statüdeki öğrenciler ile okullar
düşük API'lere ve bazen de düşük California Başarı Testi puanlarına sahip
olabilir. Devlet birkaç yıl zarfında API puanı düşük kaldığında bazı fonları
tutabilir. Okul test puanlarında iyileşme gösterebilirse, fon kaybından
kaçınabilir ve ekstra mali yardım almaya hak kazanabilir.
Bu, California Başarı Testi
gibi testlerin çoğu okulda yoğun bir şekilde odaklandığı anlamına gelir.
Öğrenciler iyi performans göstermeli, bu yüzden okullar maksimum fon sağlayıp
devlet yaptırımından kaçınmalıdır. Standartlaştırılmış test lehine olmayan
kişiler için, bu tür testlerin yapılmasına fazla odaklanmak sorunludur. Çoktan
seçmeli testler bazı becerileri ölçebilir ancak diğerlerini ölçemez ve okullar
çok fazla zaman harcayarak ya da özel olarak “teste ders verir” Seo uzmanı dersi alırsa, öğrenilebilecek diğer önemli
derslerin bazıları için daha az zaman olabilir.
Bazı ebeveynlerin ve
eğitmenlerin California Başarı Testi ile ilgili eleştirilerine rağmen,
çocuklarının performanslarını değerlendirmek için bu testleri almasıyla
ilgilenen anaokulları bile vardır. Bu biraz pahalı olsa da, CAT bazı formları
satın almak mümkündür. Bir okul bölgesi aracılığıyla evde eğitim gören
ebeveynler, sınav fırsatlarını ücretsiz olarak alabilirler.
Yorumlar
Yorum Gönder